redonda 2.png

Hi!

Welcome to my blog. A space where I express myself through fashion, beauty, travel, books & experiences that make life an exquisite, simple and fun adventure. ♥

¡Hola!

Bienvenido/a a mi blog. Un espacio en el que me expreso a través de la moda, belleza, viajes, libros y experiencias que hacen de la vida una exquisita, simple y divertida aventura. ♥

Where I Traveled: Canada Part 1- Mount Robson Provincial Park

I love traveling. It’s one of my passions. One of my goals (for the next decade) is to do a solo international trip. I am very grateful for been able to travel and explore beautiful places. Around this time last year, I visited Alberta, Canada. I had previously been to Canada but I had only visited BC (check out my winter trip to BC here). On the next few posts I will be sharing where we went, the National Parks we visited, where we stayed and pictures of the magnificent views. I will be dividing this post in 3 or 4 parts so it’s not super long.

We flew from San Jose, CA to Seattle, WA and drove to Abbotsford, BC, Canada where we stayed for the night. The next day we headed to Mount Robson Provincial Park where we hiked and camped for the night. We camped at the Robson River campsite.

Amo viajar. Es una de mis pasiones. Uno de mis objetivos (para la próxima década) es hacer un viaje internacional en sola. Vivo agradecida por tener la oportunidad de viajar y explorar lugares hermosos. Alrededor de esta época el año pasado, visité Alberta, Canadá. Anteriormente había estado en Canadá pero solo había visitado BC (mira mi viaje de invierno a BC aquí). En las siguientes publicaciones compartiré dónde fuimos, los Parques Nacionales que visitamos, donde nos hospedamos y fotos de las magníficas vistas. Estaré dividiendo este post en 3 o 4 partes para que no sea muy largo.

Volamos desde San José, CA a Seattle, WA y fuimos a Abbotsford, BC, Canadá, donde nos quedamos a pasar la noche. Al día siguiente nos dirigimos a el Parque Provincial Mount Robson, donde caminamos y acampamos. Nos quedamos en el campamento River Robson.

At the park we visited Rearguard Falls Viewpoint and hiked the Overlander Falls Trail. The following day we hiked to Kinney Lake before heading to Jasper National Park . I highly recommend it, it was gorgeous. The hike was a mild-moderate. I was on my period (TMI-sorry) and I was able to do it and enjoyed it. And as a reward, we got delicious ice cream.

En el parque visitamos Rearguard Falls Viewpoint y caminamos por el sendero Overlander Falls. Al día siguiente hicimos una excursión a Kinney Lake antes de dirigirnos al Parque Nacional Jasper. Lo recomiendo mucho, fue maravilloso. La caminata fue leve-moderada. Estaba en mi periodo (mucha informacion-lo siento) y pude hacerlo y lo disfruté. Y como recompensa, al final nos comimos unos deliciosos helados.

On my next blog post I will share what we did in Jasper National Park so keep an eye out for that post. Hint: the blue of the water is just breathtaking!

Xoxo

KC

En mi próxima publicación del blog compartiré lo que hicimos en el Parque Nacional Jasper, así que mantente atento a esa publicación. Pista: ¡el azul del agua es simplemente impresionante!